onsdag 5 oktober 2011

Dags att handla!

Ett känt irritationsmoment i stora affärer, är då man kommer in i affären och plötsligt upptäcker att man inte har ett 1-euros mynt eller 50-centare till kundvagnen. Idag slapp alla Sparhallen-kunder tänka på det, tack vare den här:



Fyllde alla kundvagnar till höger med myntet. Åtgången var god, reaktionerna övervägande positiva och nyfikna.


Och vad är budskapet? Jag vill under nästa period arbeta hårt för att riva gränshinder mot Sverige och andra EU-länder. Jag har arbetat mycket med frågorna under tiden vid Europaparlamentet och jag vill se ännu fler nyheter som den här. En stor del av de nordiska gränshindren är redan idag identifierade och finns samlade i en stor katalog. Det som saknas är handlingskraft. Det är dags att handla. Också utanför Åland. Myntet funkar både i Sverige och i euroländer. Ena änden är ett 1-euros mynt, andra delen en 10-krona.

Varuvagnsmyntet finns i begränsad upplaga. Om du är intresserad, är det bara att ta en tur förbi Sparhallen ikväll, eller komma förbi S-market i morgon 16-18 då jag delar ut det och en annan valsak - med ett helt annat budskap.

2 kommentarer:

Simon H sa...

Den där var fiffig ;) Men akta att du inte överkonsumerar sen!

Wille sa...

Tack för den, Simon! Överkonsumtion är jag ingen vän av, men anser nog att vi ska kunna handla obehindrat över Ålands hav och på nätet. Nån glädje av EU:s inre marknad ska vi ju ha! ;)