tisdag 5 augusti 2008

En annan blogg

En släkting menade i förrgår att jag nog borde ha en andra blogg. Å ena sidan en seriös blogg med politiska åsikter och en annan, mindre seriös där jag kan berätta om när jag blev bjuden på indisk brandy ur plastflaska - som hade en arom av vårtborttagningsmedel plus en lätt anstrykning av ångbåtsbrygga. Min släkting försäkrade dessutom att hon regelbundet skulle läsa "den andra sidan".

Kanske också en tredje blogg, där jag kan posta bokrecensioner och favoritdikter av Runeberg, vore något? Och det finns ju folk som dubbelbloggar med viss framgång - titta bara på Fredrik Federleys seriösa sida och jämför med hans andra sida.

Men... måste säga att jag känner en liten motvilja mot att "splitta upp" bloggen. Känns i nuläget redigare med en enda blogg och att skriva när man har något att skriva om, oberoende av ämnet. Ibland är innehållet mer åt det politiska hållet och ibland mindre - men det ger ju lättare någon slags helhetsbild av bloggaren, eller hur?

5 kommentarer:

Jeanette sa...

Jag har from för någon dag sedan två bloggar, tog upp min gamla och den nyare bloggen blev endast för vissa läsare så jag kan skriva lite mera privat där. Det funkar bra, lite mera att hålla ordning på bara :) Jag tycker du ska ha två bloggar absolut!

Wille sa...

Ser man på...! Hur hittar jag din gamla blogg, då?

Anonym sa...

Jag har en blogg som jag skriver precis vad jag tycker i, jag skräder inte med orden precis. Att ha en annan blogg där man finge vara lite snäll vore kanske ett alternativ. Men jag känner mig själv så det vore bara en tidsfråga innan jag blev lika elak där. Lika bra då att samla alla sanningens ord på samma ställe! :-)

Wille sa...

Ja, det är ju nog en intressant idé: att ha en snäll blogg och så "den andra sidan"... ;-)

Jeanette sa...

showandra.blogg.se

:)