lördag 2 augusti 2008

Röda korsmarknaden

I går vid 17-tiden samlades fler Röda kors-frivilliga än jag sett på många år (och tre personer som var med redan när första marknaden ordnades, för 43 år sedan). Lite regn föll det, men det kändes som att vädrets makter var med oss ända till slut, då marknaden skulle plockas ihop.

Som alla frivilliga vet, består det verkliga mandomsprovet i att slå fast sidodörren till lastvagnen - förra året gick det med kofot, men i år fick en lyftkran från Max Lyft göra grovjobbet. Men fint gick det. Ett stort tack till alla som ställde upp för årets Röda korsmarknad!

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Håhå. Slitigt värre denna vecka för Showandra. Fick veta mycket otrevliga saker bla att en person som betyder mycket för mig är försvunnen. Som tur är fick jag veta idag att personen i fråga lever. Hur är det med dig?

Wille sa...

Usch då! Inget vidare att höra. Ring mig om det fortsätter att krisa. Jag jobbar på, och på fritiden förbereder jag mig nu på alla sätt och vis inför Andersudde-konserten (har t.ex. övning i kväll).

Märkte annars idag att din blogg numera "endast är öppen för inbjudna läsare"... så nu kan det tyvärr inte komma några fler kommentarer från mig där ;)