fredag 29 augusti 2008

Intensiva dagar

Ibland går livet på högvarv, och det har det gjort de senaste dagarna: satt i tingsrätten i tisdags, sedan på möte med de olika arrangörerna av bondbröllopet i Jomala. På onsdag kväll pysslade jag med Mariehamns Kvartettens ekonomi och igår kväll ledde jag Jomala Biblioteks- och kulturnämnds möte. I kväll blir det kickoff med Mariehamns Kvartetten, uppe i Geta.

Det är helt OK att ha det så ibland, för det blir mycket gjort, det händer saker och kan till och med vara lärorikt. Men när man har hållit på så i några veckor kan det kännas som att det blir lite för mycket. Det finns ju så mycket annat intressant i livet också.

En sak som jag funderar på ibland är hur nästan alla yrkesverksamma människor har någon form av tystnadsplikt: jobbar du på bibliotek skall du inte yppa någonting om vad andra lånar för böcker, jobbar du på bank binds du av banksekretessen, sitter du som nämndeman i tingsrätten har du svurit domareden, och så vidare. Egentligen otroligt att det finns saker att skriva om ;)

Under helgen börjar min bror lägga grunden för sitt hus. Själv ska jag lägga grunden för en föreläsning om humanitärrätt. Var och en må göra det han/hon är bäst på.

Inga kommentarer: