fredag 6 november 2009

Läget i Bryssel

En intensiv arbetsvecka börjar lida mot sitt slut. Det har varit en spännande vecka, inte minst med tanke på att Lissabonfördraget kommer att träda ikraft så snart som den 1 december.

Många medborgare har tagit kontakt under veckan - en del har hamnat i kläm på grund av en myndighets konstiga tillämpning av ett direktiv, ibland handlar det om att påverka en rättsakt som behandlas i pralamentet. Vi gör vårt bästa för att besvara frågor, lobba, lösa problem, och ibland lotsa vidare till den som kan lösa problemet. Det är på sitt och vis en väldigt givande sida av att vara specialmedarbetare.

Nu börjar klockan närma sig halv 10 och det börjar bli dags att ta helg. Imorgon ska jag och sambon köpa lite kläder, på söndag åker vi för att hälsa på en vän som bor i franska Amiens - en vän som jag känner från min tid som åländsk elev i Red Cross Nordic United World College. Ska göra mitt bästa för att glömma jobbet under två dagar, jag lovar ;)

Inga kommentarer: