tisdag 4 april 2023

550 gånger tack

Riksdagsvalet är över och jag är nöjd. Konkurrensen var stenhård, 14 medkandidater däribland en omåttligt populär, sittande riksdagsledamot. Men det gick bra: 550 ålänningar valde att lägga sin röst på mig, jag fick tredje mest kandidatröster och rösterna räckte till för att bli ersättare under mandatperioden 2023-2027 vilket också var målet. 


När jag studerade valresultatet lite närmare hittade jag några till glädjeämnen: Jag hör till de få kandidater som hade röstare i samtliga Ålands 16 kommuner (De andra var Mats, Nina och Marcus) och faktum är att valet gick så bra för mig och Sandra Listherby att listan "För Åland" hade vunnit också om man "plockat bort" någon av de tre kandidaterna på listan. 

Så det går inte att uttrycka det på nåt annat sätt än att det gick bra och jag är tacksam för det. Ödmjukt tacksam för det förtroende som ni nu har visat och jag kommer att vara startklar för riksdagen under 2023-2027, ifall det skulle behövas. 

550 gånger tack! 






Inga kommentarer: