måndag 11 februari 2008

Hemma igen...

Så var man hemma igen efter fastlandsresan. Åland är en bra plats att bo på, men det kan nog vara otroligt skönt att komma bort från ön ibland. Jag menar, det är dags att åka någonstans när man kommer på sig själv med att sitta och sakna "färjornas charm...". Skrämmande ;)

Jag hälsade på hos mina morföräldrar i Kimito, gjorde ett kort besök i Kimitos kulturcenter "Villa Lande". För min del hoppas jag att kk-huset på Åland ska kunna bli minst lika blomstrande som dess motsvarighet i Kimito. Tyvärr tyder kk-husets preliminära hyrespriser på att det kommer att bli mer betoning på "kongress" än "kultur". En liten kulturförening har helt enkelt inte råd att hyra en scen för 2800 € för en kväll.

Åländska studentlaget vud Åbo Akademi bjöd på en händelserik och upplevelserik årsfest med både traditionella och mindre traditionella ingredienser. Tack alla arrangörer som jobbat så enträget för ÅSL:s 75-årsjubiléum!

1 kommentar:

Anonym sa...

När man saknar "färjornas charm" så har det gått för långt ;D

Knäppt de där med hyrorna i kk-huset :|