lördag 26 april 2008

Till alla kämpar

Detta blogginlägg tillägnas alla kämpar - alla som kämpat hårt för att uppnå ett mål och faktiskt uppnått det.

Det tillägnas min mor som idag för första gången sedan hennes behandling inleddes har gått fem kilometer på motionsbanan i Jomala. Målinriktat och envist, med en enda kaffepaus.

Det tillägnas min studiekompis Maria Laaksonen som idag la sista handen vid sin avhandling om ryska lutheraner. Jag vet vad det innebär och hur mycket timmar av slit det ligger bakom.

Det tillägnas min goda vän Sofie Norrlund, vars målinriktade envishet är ett föredöme för andra.

Och det tillägnas min kusin Mia som den här helgen har lagt allt annat åt sidan för att åka över till fastlandet och se till att hennes farmor och farfar (min mormor och morfar) har det bra.

Jag bugar mig för Er!

Inga kommentarer: