söndag 19 oktober 2008

En saklig dag

Igår, lördag - var en riktigt social nöjesdag. Hade förmånen att få umgås med min brors familj, mina föräldrar och pratade med mer avlägsna släktingar per telefon. Dagen avslutades med ett 3X ( = 30-någonting ;) - födelsedagskalas.

Idag är det politik för hela slanten. Läste just igenom föregående mötes protokoll från Jomala Biblioteks- och Kulturnämnds möte och planerade kommande möte, den 23 oktober. En punkt kommer att bli särskilt mastig - den om ett kulturpolitiskt program för Jomala. Gäller att se till att den tiden används på ett meningsfullt sätt. Sen kan jag ta itu med FS' miljöpolitiska program och läsa in mig på olika energialternativ... hej & hå!

3 kommentarer:

Lotta Angergård sa...

Hej Wille,

Kul att hitta tillbaks till din blogg igen! Lycka till med kulturpolitikst program :) Tycker det låter riktigt spännande!

Har precis avslutat ett intressant möte med gänget som var på GLOBSOL (www.globsol.info) förra helgen.

Vi ses!

Lotta

Wille sa...

Hej Lotta,

Välkommen tillbaka! Jag brukar kolla in din blogg ibland - tycker att grundidén känns helt rätt: en bloggande ungdomskonsulent :) Dessutom måste det vara otroligt spännande (och säkert utmanande) att arbeta för ungdomsperspektivet på Åland.

Vi ses absolut! (före nästa hungerdag då ;)

Wille

S sa...

Absolut en utmaning! Men roligt! :)