lördag 15 mars 2008

Både det ena och det andra...

Hej bästa bloggläsare!

Om du undrar hur det gick med paneldebatten i Åbo den 8.3 (inför alumner från Åbo Akademi), så gick den riktigt fint. Mina meddebatanter var otroligt intressanta att ha att göra med - pålästa och med mycket praktisk erfarenhet av Ryssland.

Efter Åboresan har jag inte direkt saknat fritidssysselsättning - mest har det handlat om elevantagningen till Röda korsgymnasiet RCNUWC. Idag har jag hållit på med att lära mig bokföra med ett nytt bokföringprogram - förvandla en myriad av utgiftsposter och intäkter till meningsfulla och begripliga siffror. Intressant är bara förnamnet ;)

Efter några timmars mekande med bokföringsprogrammet började jag fira helg och slog mig ner med "Dagbok från obygdens tingsrätt", skriven av signaturen "Tingsnotarien". Om jag någonsin har känt en dragning mot att studera till rättsnotarie, försvann den ganska snabbt under läsningen. Boken baserar sig helt på bloggen http://tingsnotarien.blogg.se. Fascinerande och skrämmande läsning.

Nästa vecka blir kort, men intressant. På måndag blir det FS-styrelsemöte med Elisabeth Nauclér som föreläsare om hembygdsrätten. På tisdag blir det lite biblioteks- och kulturnämndsarbete. Ska tillsammans med Jomalas biblioteks- och kulturchef kolla på ansökningar till tjänsten som kultursekreterare i Jomala och gå igenom kallelsen till följande möte. Och så var det där med bokföringen...

Inga kommentarer: