måndag 5 maj 2008

Vuxenpoäng!!!

Det är inte helt ovanligt att människor i min ålder går omkring och räknar s.k. vuxenpoäng. Vissa företeelser gör liksom att man räknas lite mer som vuxen och ger följdaktligen vuxenpoäng.

En del kan tycka att välvilliga råd om regelbundet sparande i medellång räntefond är stora vuxenpoäng. Andra kan tycka att en alltför gedigen kunskap om deklarationsavdrag eller varför inte plussaförmåner får vuxenpoängen att skramla in. Idag har jag suttit och läst Jomala kommuns förvaltningsstadga - med en känsla av pirrande intresse. Vuxenpoäng!!!

Jomala kommun ordnade ikväll ett mycket lyckat skolningstillfälle för nämndledamöter. Skolningen omfattade verksamhetens juridiska grundvalar, vett & etikett på nämndemöten och kommunens ekonomiska utsikter. Det verkade som att de flesta närvarande hade stor behållning av kvällen. Ett särskilt tack till Carolina Sandell och Jim Bergbo som båda höll mycket innehållsrika och intressanta föreläsningar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du skaffar dig vuxenpoäng. I "mina vänner" för vuxna kan man göra det också, pröva på det du! tex. Har du tvättmaskin, gräsklippare och andra vuxna saker. Väntar med spänning på ett resultat! Själv fick jag inte så höga, har varken tvättmaskin eller gräsklippare, men mamma och pappa har! ÅK TAXI I HELGEN! Fredag e ja på jobb! och torsdag också...

Wille sa...

Hähä! Får väl se till att anlita taxi flitigt under helgen då.

Bra att du slår ett slag för medmänskligheten, och mot att avskärma sig alltför mycket från världen runt omkring. Det behövs.

Misstänker att jag skulle få rätt höga vuxenpoäng. Redan att jag med glädje deltar i Statistikcentralens undersökningar om arbetssituation och boende situation renderar mig en del poäng.