söndag 15 juni 2008

Snörvel

I början av veckan började det lite med att halsen kändes sträv och jag började känna mig hängig på jobbet. Mina arbetskompisar peppade dock mig, bjöd på Finrexin, Burana och uppmanade mig att dricka mycket, tvätta händerna och tänka positivt. Det funkade bra ungefär fram till torsdag eftermiddag, då jag blev tvungen att åka hem och bädda ner mig för att återfå min lekamliga hälsa.

Fredag var jag på jobb igen, sedan på 50 årsfest. Lördag morgon var snörvlandet och hostandet i full gång igen. Idag började en nära släkting tro att det måste vara fråga om någon allergi, så nu har jag provat med Clarityn - men av det blev jag bara ltröttare. Snörvlandet fortsätter och huvudet känns som en växande, fuktig kork.

I och för sig är jag i gott sällskap - alla mina arbetskompisar snörvlar också på, så det är väl bara att hålla ut i fyra arbetsdagar till. Kan knappt tro det - nästa veckas tisdag (den 17 juni) blir jag 28 år gammal, och på torsdag får jag mitt livs första semester!

Inga kommentarer: