lördag 20 oktober 2007

Nr. 22 - ett gott val

Jag hoppas att ni som läser denna blogg kommer att ha röstat på söndag. Jag hoppas då att ni har gjort ett gott val.

Det här är mitt sista inlägg före valdagen, så jag vill sammanfatta varför jag tror att jag är ett bra val:

Jag bryr mig, tar reda på och lyssnar. Jag känner att jag har har en hel del att ge vårt landskap och jag är beredd att hårt arbeta och samarbeta för de frågor som jag tagit upp under denna valrörelse:

- Möjlighet för alla Ålands gymnasiestuderande att läsa fördjupade ämnen också på andra åländska gymnasier.
- Ett rättvist studiestöd, snäppet bättre än i riket.
- Ett totalförbud mot utsläpp av latrin i Östersjön
- Ökad användning av miljöbilar.
- En långsiktigt hållbar och värdig äldreomsorg på Åland.
- En väl fungerande drogpolitik.
- Införande av barnomsorgspeng för ökad valfrihet inom barnomsorgen.
- Övertagande av beskattningen från riket, gärna i två steg.

Jag tror att hela lagtinget skulle må bra av att få in lite yngre människor som tänker i nyare banor. Jag hoppas att jag får ditt förtroende i valet. Jag ska förvalta det väl.

Ha en skön helg!

Wille Valve

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror på dig Wille! Hälsn Sarah

Anonym sa...

Moment 22. Wille 22. Det är lätt att komma ihåg. Den närmaste kretsen

Unknown sa...

Tycker att du lyft fram sakfrågorna bra (inte det faktum att du kommer med "föryngring och nytänkande i politiken" som enda argument) och din kampanj har synts och hörts både på Åland och österut.

Lycka till imorgon Wille!

H.
Anton

Wille sa...

Tack Sarah och tack Anton!
Bästa hälsningar

Wille Valve