onsdag 3 oktober 2007

Vardag

Idag blir det ett kort och opolitiskt inlägg. Mitt gudbarn Emmy fyllde 3 år för några dagar sedan, så i kväll var jag över till Emmy, hennes mor och far för att fira med en kopp kaffe och absolut bästa banankladdkakan jag ätit på länge. Emmy fick en säl och det fanns väl en liten tanke bakom det också - dels tycker jag att sälen är en av de mest sympatiska djur som finns, dels lär det ska vara så att man i skärgården kallar dem för 'själar', vilket säger en hel del om synen på denna varelse.

Kaffet och det goda sällskapet piggade upp rejält - nu är det dags för mig att skriva ihop en radioreklam och ett debattinlägg om Ålands energiförsöjning. Hoppas ni får en riktigt skön oktoberkväll!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

hejs, säl uttalas nog mer som schel, fast de är fina djur...

Wille sa...

OK, du är experten. Vore intressant att höra om dom säger det på Kökar också... världens bästa djur är det, hur som helst!